En fantastisk weekend i juli

Kalenderen siger midtvinter, dagene er korte, og “Christmas in July”, en helt speciel australsk tradition er lige overstået. Folk fryser og skutter sig. Alligevel er det ikke rigtig vinterstemning. Rent faktisk minder de fleste dage midt på dagen om jævne danske sommerdage med masser af sol, ingen vind og temperaturer lidt under eller over 20 grader. Intet mindre end fantastisk!

Eftersom der er gået længe siden sidste indlæg, er der også sket meget. I maj var Rikke på besøg i Danmark, hovedsagelig for at være med til guldbryllup, sølvbryllup og 70 års fødselsdag. Hun havde en fantastisk tur, og alt gik efter planen. Her i Sydney gik tingene også rimeligt fornuftigt. Marcus´ lærer åndede dog lettet op, da hun så, at Rikke var tilbage.

I juni og juli fyldte arbejdet meget, både fordi arbejdsdagene var lange, og fordi nogle af weekenderne var arbejdsweekender. Vi vidste det dog på forhånd, det var jo netop derfor vi ikke kunne tage til Danmark i ferien. Børnene nød deres 3 uger herhjemme i fulde drag. Rikke, William og Marcus var i biografen nogle gange, og tog ind til centrum i akvariet med mere. Simon og Emil havde travlt med deres egne planer. De er efterhånden ved at have opbygget et stort netværk af venner, og de bruger meget af deres tid sammen med dem, specielt i weekenderne, men jo altså også i ferien.

Fredag den 8. juli fejrede vi Rikkes fødselsdag. Vi havde en fantastisk dag med skønt vejr. Rikke og børnene tog bussen ind til byen, hvor de spiste frokost udenfor på en cafe i nærheden af operahuset. I weekenden havde vi planlagt, ikke at have nogle planer. Det var skønt med noget tid til bare at være sammen som familie.

Nu er vi så fremme ved den sidste weekend i juli. Tiden er søndag aften. Simon og Emil er i kirke, William og Marcus er kommet i seng. Det har været en skøn weekend, hvor vi i den grad har nydt det lune ventervejr. Igår spiste vi inde i byen på en hyggelig restaurant i Darlig Harbour. Der er international bådudstilling i øjeblikket, så havnen var fyldt med storslåede udstillingsbåde.
I formiddags var vi i kirke, efterfulgt af grill-frokost. Eftermiddagen tog vi på terrassen, og til aftensmad grillede vi. Alt i alt en vinterweekend, der ikke kan klages over!